|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1805 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt zajęć prowadzonych z wychowankami grupy rewalidacyjno - wychowawczej. Temat: Jesienne skarby.
Cel:
- dostarczanie różnorodnych bodźców
- rozwijanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, węchu
Zasady:
- gruntownej znajomości dziecka
- dostosowania wymagań do możliwości dziecka
- indywidualizacji wymagań, metod, doboru środków, tempa pracy
Metody:
- wzmacniania pozytywnego
- naturalnej stymulacji polisensorycznej
- korzystanie z naturalnej aktywności dziecka
I .Terapia i rewalidacja grupowa. Cel
- poprawienie czucia powierzchniowego i głębokiego;
- Wyczuwanie rąk:
- uderzanie całymi dłońmi o podłogę
- oklepywanie dłońmi całego ciała
- Masaż dłoni:
- szczoteczkowanie dłoni miękką szczoteczką od nadgarstka w kierunku palców
- powtórzenie masażu z łaskotaniem
- masowanie kciukiem przechodząc od przegubu dłoni ku palcom, a następnie całą dłonią – ruch głaszczący
- Zabawy paluszkowe.
II. Samodzielność i wiedza o świecie. Cel - przybliżenie dziecku otaczającego świata, stymulowanie zmysłów poprzez dostarczanie różnorodnych wrażeń, stymulacja integracji bodźców polisensorycznych, tworzenie globalnego obrazu danego pojęcia;
- ćwiczenie umiejętności współdziałania przy ubieraniu i rozbieraniu
- spacer do pobliskiego parku – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
- zbieranie liści, kasztanów i szyszek
- wsłuchiwanie się w szelest liści
- obsypywanie liśćmi; zwracanie uwagi na ich zapach i barwę
- obserwowanie liści unoszonych przez wiatr
- przyglądanie się "pamiątkom" ze spaceru (Przemek, Andrzej, Marta)
- dotykanie, chwytanie, trzymanie
- manipulowanie – przekładanie z ręki do ręki
- stukanie kasztanem w stół; stukanie kasztanem o kasztan
- wkładanie szyszek i kasztanów do koszyka (Przemek, Andrzej, Marta)
- podejście do koszyka umieszczonego w pewnej odległości, sięganie po szyszki i kasztany, chwytanie ich i podawanie nauczycielowi (Marta)
- sortowanie szyszek i kasztanów (Przemek)
- dopasowywanie obrazka do rzeczywistej szyszki i kasztana (j.w.)
- dopasowywanie par obrazków przedstawiających szyszki i kasztany (j.w.)
III. Komunikowanie się. Cel - kształtowanie umiejętności rozumienia i reagowania na proste polecenia;
- Wprowadzenie przez osłuchanie pojęcia "liść", "kasztan", "szyszka" (Marta, Andrzej).
- Wypełnianie prostych poleceń (polecenia ustne – Marta, Andrzej; polecenia wyrażone gestem – Przemek).
- Przekonanie wychowanka o sprawczości jego komunikatów.
- Ćwiczenia oddechowe:
- dmuchanie na liście zawieszone na nitkach na wysokości twarzy
- zdmuchiwanie liści ze stołu
IV. Zajęcia ekspresyjne. Cel - wykorzystywanie różnych swoistych sposobów aktywności;
- Zajęcia o charakterze plastycznym.
- Zabawy z plasteliną (brązową) – ugniatanie, robienie kulek ("kasztanów").
- "Odciskanie" szyszek w masie solnej.
- "Stemplowanie" liśćmi.
mgr Agnieszka Barańska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|